środa, 29 września 2010

Gangs of Dundee

Całkiem niedawno znalazłem na składance dodanej do zina kawałek Gangs of Dundee zespołu The Cundeez, na tyle wpadł mi w ucho, że przez kilka dni chodziłem i go ciągle nuciłem. Jako, że powstał już wtedy pomysł na zrealizowanie zina papierowego przygotowując wywiad z zespołem dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy. Poza śpiewaniem Gary Robertson z The Cundeez jest m.in. poetą piszącym w lokalnym dialekcie Oary i pisarzem. Jedną z jego książek dostałem i niniejszym bardzo polecam. Gangs of Dundee to książka o gangach z szkockiego miasta na przełomie lat 60. 70. i 80. Od gangów modsów, po styl casuals. Książka z dużą ilością wypowiedzi autentycznych członków gangów Dundee, częściowo w Oary co jest ciekawe ale i trudniejsze do przeczytania. Historię dodatkowo ilustrują zdjęcia, mimo że nie jest ich dużo to nieźle komponują się w całości. Więcej zarówno o książkach, dialekcie Oary i zespole The Cundeez już niedługo w Skinhead Story.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz