wtorek, 15 lutego 2011

Real Enemy #10 - recenzja

I dostał mi się do rąk kolejny numer słowackiego zina tworzonego przez Pico. Jak już zdążyłem się przyzwyczaić zine wydany bardzo przyzwoicie i poczytać można zarówno w języku słowackim jak i po angielsku. W sumie każdy wywiad z kapelą inną niż słowacka lub czeska jest tłumaczony na angielski. A co w środku? Zauważyłem, że Pico podobnie jak ja zrobiłem we wstępie do Skinhead Story zaczyna od podkreślenia tego, że zine ma głęboko w poważaniu ekstrema polityczne. Zastanowiło mnie to dlaczego tak się dzieje i dochodzę do wniosku, że może tej polityki robi się wokoło na tyle dużo, że trzeba mocno podkreślać nasz analny stosunek do tematu. Trochę osób to dziwi, trochę wkurza a ja wolę kilka razy powiedzieć i nie dostawać np. propozycji wymiany zina na pisma, których za cholerę nigdy nie kupię.
Wracając do zawartości Real Enemy, zacznijmy od wywiadów, a tych jak zwykle sporo, o różnej wielkości. Największy tym razem to rozmowa z Vladem Cervenym (Disdainful, sklep Bulldog w Pradze). Dodatkowo mamy Retaliator, Mummy's Darlings, Zaciatok Konca, Oldfashioned Ideas (znane chociażby z wywiadu na tym blogu), Ani Kroku Spat, The Riot, a całości rozmów dopełniają wyjadacze z Bakers Dozen i Cock Sparrer. Pico zaatakował też dalsze rejony niż Europa i tak mamy wywiad z chińczykami z Misandao, chilijczykami z Orgullo Sur i brazyliskim Expulsos do Bar. Uff sporo tego trzeba przyznać. Poza wywiadami jak zwykle zaserwowane mamy recenzje zinów i muzyki (w tym polskich akcentów w postaci Bulbulators, Analogs i Game Over). Stałym elementem Real Enemy są tez oczywiście relacje z koncertów. Tym razem rozpiętość muzyczna w relacjach od Horrorshow w Sosnowcu, Evil Conduct w Krakowie po koncerty Madballa, Suicidal Tendencies, Razorblade czy Cock Sparrera. Całości zina dopełniają jeszcze raporty z Brazylii i Francji, fragment książki Cassa (fragment mówi o wizycie angoli w Polsce w 1991), i notki o Blood for Blood oraz M.O.D. Na koniec mały dział nowinek ze sceny i... polecam bo pisemko zacne i do poczytania.

Mam kilka sztuk na sprzedaż, jak ktoś zainteresowany proszę o maila skinheadstory@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz