piątek, 13 sierpnia 2010

Bomml - Oi! The Print

I kolejny wywiad. Tym razem na kilka pytań odpowiedział Bomml, twórca austriackiego zina Oi! The Print. Thx Bomml!

Powiedz kilka słów o sobie osobom czytającym Skinhead Story.
Cześć, nazywam się Bomml, mieszkam kilka mil od Wiednia w Austrii. Od 12 lat robię mojego zina Oi! ThePrint, zine zajmuje się Oi!, streetpunkiem, Ska i podobnymi klimatami… jest także o różnych szaleńcach, tatuażach i wielu innych rzeczach.

Co robisz poza wydawaniem Oi! ThePrint ?
Grałem w kilku zespołach kiedy byłem młodszy, teraz nie mam już na tyle wolnego czasu. Mam normalną pracę a Oi! The Print jest jedynie rodzajem hobby (które jest jak praca na zlecenie haha). Poza tym w raz z moją dziewczyną pracujemy trochę na rzecz wytwórni Sunny Bastards z Niemiec.

Skąd pomysł na robienie zina ?
Kiedyś pisałem do innego austriackiego zina, który nazywał się „Der springende Stiefel”. To był zine Mike’a z DSS Records, kiedy Mike zadecydował o zakończeniu wydawania stwierdziłem,że zacznę wydawać swojego… i tak się stało. Pisałem też troche do innych zinów w przeszłości, ale jak już wspomniałem – czasu zawsze brak! Poza tym chciałem się skupić na moim własnym zinie.

Wydajesz coś jeszcze poza zinem?
Fanzin wychodzi razem z darmową kompilacją na CD. Sam dokonuję selekcji kawałków, po prostu wybieram dobrą muzykę – skinowska czy punkowa muza i trochę oldschoolowego hardcore’a a czasem nawet Ska!

„One and only Austrian Drinking Class Fanzine” czas na przyznanie się :) czy poza Twoim zinem są jakieś inne w Austrii godne polecenia?
Tak, są tez inne ziny jak „Voice of the Streets”, ale niedawno wydawca po 10 latach zrezygnował z wydawania. Jest jeszcze „Young & Distorted Zine” i jestem pewny że znalazłoby się więcej. W przeszłości w Austrii było więcej zinów, ale tworzenie ich nie jest teraz łatwe… mam nadzieję, że będzie znowu lepiej i więcej ludzi będzie miało motywację by tworzyć nowe ziny!

Wywiady, zdjęcia, CD to wszystko zajmuje mnóstwo czasu, ciągle Cię bawi robienie tego wszystkiego?
Tak… 80% całego tego czasu to wciąż zabawa… czasami jest bardzo wkurzająco i frustrująco, szczególnie kiedy współpracujesz z ludźmi którzy nie są przekonani do czegokolwiek, albo kiedy pojawiają problemy z kasą. To negatywne strony wydawania zina… ale ciągle fajnie jest spędzać czas przy dobrej muzyce. To część mojego życia!
 
Jak wygląda scena w Austrii?
Scena jest w porządku… myślę, że jest jak w innych krajach które są wielkości takiej jak Austria. Scena jest największa w Wiedniu jako, że to jedyne tak duże miasto w kraju. Tak samo jest z zespołami i innymi rzeczami. Mamy kilka dobrych zespołów Oi-owych. Myślę, że Wiens No1 i Styrian Bootboys są najbardziej popularne z tych wciąż grających, ale jest też wiele innych zespołów…


Często spotykasz się z ciekawymi komentarzami na temat tego co robisz ?
Tak mam sporo informacji zwrotnych, w większości pozytywnych ale było też trochę negatywnej krytyki (głównie bazującej na polityce). Jestem wdzięczy za każde info ale w końcu i tak robię to co sam chcę, zawsze decyduję samodzielnie, haha. Głównie info zwrotne mam z innych zinów oraz maili.

Jaki naciekawszy wywiad przeprowadziłeś ?
Ciężko stwierdzić… myślę że zrobiłem ponad 300 wywiadów do tej pory… cięzko któryś wybrać… Na początku robiłem dużo wywiadów na żywo, było wtedy więcej z tym zabawy ale odpowiedzi były mniej ciekawe. Lepsze wywiady wychodzą wtedy kiedy ludzie mają więcej czasu i kiedy lepiej przygotujesz pytania. Pamiętam moje pierwsze wywiady robione drogą pocztową z kilkoma brytyjskimi skinowskimi zespołami, jak np. z Grahamem Saxby, członkiem Last Resort jak pewnie wiesz… dziś to praktycznie nieprawdopodobne haha!

Co myślisz o współczesnej scenie Skinheads ?
Nie spędzam czasu zastanawiając się nad tym, to moje prywatna droga życia, która nie zależy w sumie od sceny. Nie zmieniło się wiele więcej niż kiedy byłem nastolatkiem… więc ciężko porównywać… to najlepszy ruch na świecie! Ludzie powinni przestać gadać bzdury, jedyne co smuci to że jest mniej jedności!

Cięzko jest Ci zrobić niesztampowy wywiad z zespołami?
Jeśli dobrze przemyślisz i napiszesz pytania ciągle możesz zrobić świetny wywiad. Osoba przepytująca nie może jedynie ciągle zadawać tych samych pytań.,a jeżeli przepytywany naprawdę poświęci temu chwilę i da szczere / interesujące odpowiedzi – osiągasz świetny rezultat.

Chciałbyś coś dodać na zakończenie?
Pieprzyć politykę, pieprzyć narkotyki, cieszcie się życiem!

~Bomml

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz